Metoda

Medytacja uważności jest częścią mojej autorskiej metody. Jej rdzeniem jest obserwacja oddechu,
który przywraca nas do chwili obecnej. Oddech transportuje tlen do komórek ciała
i oczyszcza organizm z dwutlenku węgla i toksyn, ma bezpośredni wpływ na równowagę
systemu nerwowego, ponieważ podczas wydechu wpływamy na niwelowanie reakcji stresowej.
Ponadto oddech wzmacnia funkcjonowanie systemu immunologicznego i synchronizuje pracę
półkul mózgowych. Nasze ciała są fascynującymi układami. Jestem zawodową flecistką,
co sprawia, że oddech i praca z nim towarzyszy mi w praktyce od dziecka.

Sesja rozpoczyna się medytacją uważności, w której uwaga skupiona jest na oddechu
i wyciszeniu ciała i umysłu.

Następnym krokiem jest zgłębianie technik oddechowych, które regulują pracę układu oddechowego,
przywspółczulnego i współczulnego układu nerwowego i wyciszają umysł.

W bezpośredniej pracy z ciałem bazuję na zestawie ćwiczeń hatha jogi. Pozycje wykonywane
podczas sesji wspierają utrzymanie zdrowej postawy ciała i równowagi, dzięki rozciąganiu
i wzmacnianiu więzadeł i mięśni. W każdej pozycji korzystam z możliwości
treningu koncentracji i uważności co prowadzi do wzrostu energetyki cielesnej.

Relaksacja na zakończenie sesji ma za zadanie odprężyć, uwolnić, uspokoić
i wyciszyć ciało. Wzbogacam ten moment muzyką na żywo, w niskiej częstotliwości dźwięku 415 hz,
co między innymi ma kojący wpływ na układ nerwowy.

Wnikliwość w prowadzeniu sesji ukształtowało we mnie ponad dwudziestoletnie doświadczenie
praktyki, obserwacja pracy ciała, jego elastyczności i nadawanie praktyce rytmiczności.

Dostrzegam jak osoby regularnie praktykujące jogę przekraczają ograniczenia swojego ciała.
Zauważam jak zrozumienie, doświadczenie świadomego oddechu prowadzi praktykujących
do stanu głębokiego relaksu, uczucia odprężenia, pogłębienia koncentracji
i umiejętności posługiwania się świadomym oddechem w życiu codziennym.

Praktykę jogi polecam każdemu. Stopień zaawansowania nie ma znaczenia.

Scroll Up