Medytacja uważności jest częścią mojej autorskiej metody. Jej rdzeniem jest obserwacja oddechu, który przywraca nas do chwili obecnej. Oddech transportuje tlen do komórek ciała i oczyszcza organizm z dwutlenku węgla i toksyn, ma bezpośredni wpływ na równowagę systemu nerwowego, ponieważ podczas wydechu wpływamy na niwelowanie reakcji stresowej. Ponadto oddech wzmacnia funkcjonowanie systemu immunologicznego i synchronizuje pracę półkul mózgowych. Nasze ciała są fascynującymi układami. Jestem zawodową flecistką, co sprawia, że oddech i praca z nim towarzyszy mi w praktyce od dziecka.

Sesja rozpoczyna się medytacją uważności, w której uwaga skupiona jest na oddechu i wyciszeniu ciała i umysłu.

Następnym krokiem jest zgłębianie technik oddechowych, które regulują pracę układu oddechowego, przywspółczulnego i współczulnego układu nerwowego i wyciszają umysł.

W bezpośredniej pracy z ciałem bazuję na zestawie ćwiczeń hatha jogi. Pozycje wykonywane podczas sesji wspierają utrzymanie zdrowej postawy ciała i równowagi, dzięki rozciąganiu i wzmacnianiu więzadeł i mięśni. W każdej pozycji korzystam z możliwości treningu koncentracji i uważności co prowadzi do wzrostu energetyki cielesnej.

Relaksacja na zakończenie sesji ma za zadanie odprężyć, uwolnić, uspokoić i wyciszyć ciało. Wzbogacam ten moment muzyką na żywo, w niskiej częstotliwości dźwięku 415 hz, co między innymi ma kojący wpływ na układ nerwowy.

Wnikliwość w prowadzeniu sesji ukształtowało we mnie ponad dwudziestoletnie doświadczenie praktyki, obserwacja pracy ciała, jego elastyczności i nadawanie praktyce rytmiczności.

Dostrzegam jak osoby regularnie praktykujące jogę przekraczają ograniczenia swojego ciała. Zauważam jak zrozumienie, doświadczenie świadomego oddechu prowadzi praktykujących do stanu głębokiego relaksu, uczucia odprężenia, pogłębienia koncentracji i umiejętności posługiwania się świadomym oddechem w życiu codziennym.

Praktykę jogi polecam każdemu. Stopień zaawansowania nie ma znaczenia